Teknoloji

Dijital dönüşüme yönelik teknolojiler 2022’de etkisini artıracak

Tüm kesimler için değeri günden güne artan dijital dönüşüm uygulamaları, daha verimli iş süreçleri oluşturma sürecinde aktif rol oynuyor. ABD …

Dijital dönüşüme yönelik teknolojiler 2022’de etkisini artıracak

Tüm kesimler için değeri günden güne artan dijital dönüşüm uygulamaları, daha verimli iş süreçleri oluşturma sürecinde aktif rol oynuyor.

ABD merkezli araştırma şirketi Gartner’ın datalarına nazaran, dünya çapındaki bilgi teknolojilerine yönelik harcamaların yüzde 5,5 artışla 2022’de 4,5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Bu kapsamda, yapay zeka, data analitiği, siber güvenlik, kurumsal yazılımlar, bulut sistemleri üzere dijital dönüşümü etkileyecek alanlardaki yatırımlar ve gelişmeler değer taşıyor.

“KOMPOZİT YAPAY ZEKA UYGULAMALARI ÖNE ÇIKACAK”

İleri analitik şirketi SAS’ın Güneydoğu Avrupa Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Önderi Altan Atabarut, mevzuya ait AA muhabirine yaptığı açıklamada, “kompozit yapay zeka” kavramının 2022’de öne çıkacağını söyledi.

Kompozit yapay zekanın bir iş sorunu için en uygun yapay zeka metodolojilerinin “kombinlenerek” kullanılmasına dayandığını aktaran Atabarut, “Tedarik zincirinde yapay zeka kullanımıyla yaşanan dalgalanmaları tahminleyip tedbir almak kritik hale gelecek. Türkiye’de lojistik, rotalama, envanter optimizasyonu, fiyatlama optimizasyonu başlıklarının tanınan hale geleceğini düşünüyoruz. Türkiye’nin iktisadında de kıymetli rol oynayan tarım alanında ise hastalıkların oluşup yayılmasını önlemek üzere küçük ve büyük baş hayvanların canlı takibine ait analitik uygulamaların yaygınlaşmasını bekliyoruz.” tabirlerini kullandı.

CBOT Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Mete Aktaş da 2022’de yapay zekanın, teknoloji yatırımlarının en fazla ağırlaştığı alan olmaya devam edeceğini belirterek, “Pandeminin de tesiriyle pek çok şirket yapay zeka tabanlı uygulamaları gündemine aldı. Bilhassa diyalogsal yapay zekaya sahip sanal asistanlar ve sesli asistanların öne çıkması ile biz de CBOT olarak 2021 yılını önemli bir büyüme ile tamamladık. 2017’den beri yükselişte olan chatbot uygulamalarını barındıran diyalogsal yapay zeka tahlilleri 2022’de artık davet merkezlerinin sesli karşılık sistemleri içerisinde sıkça karşımıza çıkacak. Diyalogsal yapay zekanın 2022 yılında 77,6 milyar dolarlık bir pazar hacmine ulaşması bekleniyor.” değerlendirmesine bulundu.

“YERLİ BULUT PLATFORMLARINA İLGİ ARTACAK”

Lokal bulut platformlarının da 2022’de öne çıkması bekleniyor. Ferdî Dataları Muhafaza Kanunu üzere data regülasyonları nedeniyle şirketlerin yurt dışı datalarının lokal olarak saklama muhtaçlığı yerli bulut servis sağlayıcılarına yönelik talebi artırıyor.

Yerli bulut servisi sağlayıcısı Bulutistan’ın CEO’su Begim Başlıgil, Türkiye’de genel bulut pazarının halihazırda yüzde 24 büyüme kaydettiğini belirterek, 2022 yılına kadar tüm kurumsal pazarın yüzde 50’sinin çoklu bulut kullanmasının beklendiğini vurguladı.

Yeni yılda bulut sağlayıcılara ve ”broker”lara olan talebin artabileceğini lisana getiren Başlıgil, şunları kaydetti:

“Hibrit bulut uygulamalarının artması ile bulut orkestrasyon ve bulut idaresi tahlillerine gereksinim duyulabilir. Esneklik ve entegrasyon bir gündem haline gelebilir. Bulutistan olarak, SAP Hana Cloud servis sağlayıcı olarak yüzde 34 pazar hissesi ile önder durumdayız. 110’dan fazla büyük kurumsal müşterilerimizin SAP Hana Projeleri, Bulutistan üzerinden ilerliyor. 2022’de amacımız, pazar hissesinin yüzde 50’sine ulaşmak. Ayrıyeten pandemi ile hızlanan şirketlerin dijitalleşme gereksinimlerinin bulut pazarını daha da büyüteceğini öngörüyoruz.”

“KURUMSAL YAZILIM KESİMİ YENİ YILDA BÜYÜYECEK”

Salgınla birlikte öne çıkan teknolojilerden olan uzaktan kimlik doğrulama teknolojilerinin de yeni yılda daha fazla tercih edilmesi bekleniyor. Kimlik idare platformu sağlayıcılarından Identify’ın Küresel CEO’su Neslihan Özbugutu Ortakasapbaşı, çeşitli raporlara nazaran, uzaktan kimlik doğrulama pazarının 2026’ya kadar 17 milyar doları aşacağını ve yüzde 22 büyüyeceğini söyledi.

2021’de 1,1 milyar olan uzaktan kimlik doğrulama denetimlerinin sayısının 2026’da 3 katına çıkarak 3,8 milyara yükseleceğini aktaran Ortakasapbaşı, “Uzaktan müşteri ediniminde şu anda yüklü olarak bankacılık ve finans dalında süreçler ağırlaşsa da biz bunun ıslak imza gereken her dal için vazgeçilmez hale geleceğini biliyoruz. Noterden tapu dairelerine, sigortadan araç kiralamaya, cümbüşe oyuna kadar uzaktan müşteri edinimini konumlandıracak pek çok kesim bulunuyor.” diye konuştu.

Next4biz Kurucu Ortağı Tamer Gülce ise pandeminin, müşteri odaklı dijital dönüşüm kavramını hayata süratle soktuğunu lisana getirdi.

Müşterinin çoklu kanallardan irtibatta olmayı ve her kanalda tanınmayı istediğini belirten Gülce, “Burada kurumsal yazılımların ön plana çıktığını net olarak görüyoruz. Şirketlerin, iş süreçleri idaresi yazılımına olan muhtaçlıkları ve talepleri de gün geçtikçe artıyor. Araştırmalara nazaran kurumsal yazılım dalı yüzde 11,5 büyüyerek 2022’de 670 milyar dolara çıkacak. Kurumsal yazılımlarda öne çıkan trendin ise esnek yapılı, bilgi teknolojileri bağımlılığını azaltan yazılımların ve data odaklı yaklaşımlar olacağını söyleyebiliriz.” değerlendirmesinde bulundu.

SİBER AKINLARDA ARTIŞ BEKLENİYOR

Kaspersky Türkiye Pazarlama Müdürü Ünsal Yurdakonar da 2022’de endüstriyel kuruluşlara yönelik siber hücumların devam edeceğini ve otomatik olarak tespit edilip önlenmesinin zorlaşabileceğini söz etti.

Akınların 2022’de operasyonları aksatmaya ve işletmelere daha da yıkıcı formlarda ziyan vermeye devam etmesini beklediklerini anlatan Yurdakonar, “Pandemi sonrası çok kıymetli bir eğilim, sıhhat kesimindeki dijitalleşmenin daha fazla bilgi ihlaline yol açacağıdır. Önümüzdeki yıl, daha fazla hasta verisi internete taşındıkça ve sıhhat hizmeti sağlayıcıları tele-sağlık üzere dijital tedavi hizmetlerini benimsemeye devam ettikçe, sıhhat bölümü için taarruz vektörü genişlemeye devam edecek” dedi.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL