Kültür-Sanat

The King’s Man dünyayı kurtarıyor

İngiliz direktör, üretimci Matthew Vaughn, The King’s Man: The Secret Service (Kingsman: Bâtın Servis/ 2015) ile The King’s Man: Golden Circle’ın …

The King’s Man dünyayı kurtarıyor

İngiliz direktör, üretimci Matthew Vaughn, The King’s Man: The Secret Service (Kingsman: Bâtın Servis/ 2015) ile The King’s Man: Golden Circle’ın (Kingsman: Altın Çember/ 2017) ardınan üçüncü kısım The King’s Man: The Beginning’de (Kingsman: Başlangıç /2021) izleyiciyi 1900’lerin başına götürüyor. 1.Dünya Savaşı çıkmadan evvel soylu Oxford dükü Orlando Oxford’un (Ralph Fiennes) liderliğinde tarihte birinci bağımsız bâtın istihbarat örgütü The King’s Man’in doğuşuna şahit oluruz.

Kral Arthur ve şövalyeleri üzere herkes eşittir, kimse statüsünün, sınıfının ardında saklanmaz unsurundan hareket eden Orlando, karısı Emily Oxford (Anna Maria Lara), dadı Polly Wilkins (Gemma Arterton), müdafaası Shola (Djimoun Hounsou) ile birlikte dünyanın birinci bağımsız saklı haber alma örgütü The King’s Man’i kurar.

Delikanlı oğlu Conrad’ın (Harris Dickinson) üzerine titreyen Orlando, dostu Avusturyalı Arşidük Ferdinand (Ron Cook) ile karısı Sofia’yı Saraybosna’da Sırp Princip (Joel Basman) tarafından öldürülmesine pürüz olsa da kentin art sokaklarından kaçarken katledilmesine pürüz olamaz. Orlando’ya nazaran Princip tek başına hareket etmiyordur, onun kimin kuklası olduğunu bulmak görünmez, bilinmez The King’s Man’in vazifesidir. Yakın dostu İngiltere hükümdarı George’a (Tom Hollander) danıştıktan sonra Orlando, Conrad, Polly ve Shola, papaz Rasputin’i (Rhys Ifans) bulmak üzere Rusya’ya hareket ederler. Rasputin, Çar Nikolay ile çariçeyi tesiri altına almıştır. Dine sığınmış olan Nikolay savaşa girmeyeceğini söyler, bu da İngiltere’nin sonu demektir. Gerçek karakterler ile kurgu karaterleri birleştiren Vaughn “bir devir sineması, epik savaş dramı çekmek istedim” diyor.

The Man Who Would Be King (Kral Olacak Adam/ 1975) sineması beni çok etkiledi. Sinemada her şey vardı: epik, serüven, tarih, büyük karakterler, acı, ıstırap, his, dram, güldürü, aksiyon. Artık neden bu türlü büyük, efsanevi sinemalar yapılmıyor diye sordum kendi kendime. The Man Who Would Be King’s Man’i çekmek bana düşer” diyen Matthew Vaughn, ustası David Lean’in kült sinemaları Arabistanlı Lawrence (1962), Hekim Jivago (1975), Ryan’s Daughter (İrlandalı Kız/ 1970) The Bridge on the River Kwai (Kwai Köprüsü/ 1957) sinemalarını saymadan geçemiyor. 1950, 60 ve 70’lere ilişkin bu üretimler çekim şartları ve teknik imkanlar göze alındığında vakitlerinin çok ötesindeler, o denli de kalacaklar.

Birinci iki The King’s Man sinemasından farklı olan, dram ve trajedi içeren üçüncü kısım, değişik tonlar, irtibatlar, referanslar, göndermeler içeriyor. Ana sekansların başında cephe sınırında İngilizler ve Almanların bıçakla savaşmaları, Conrad’ın İngiliz casusunu sırtında taşıyarak kaçma sahneleri geliyor. İngilizler öz tenkit yapmayı unutmamışlar elbette, düşmanlarımız bizi kibar beyefendiler sanıyorlar. Bir vakitler biz de çaldık, çırptık, palavra söyledik, öldürdük, o denli bir vakit geldi ki soylu olduk diyorlar. Sinemanın açılış sekansında İngiliz sömürgeciliğine dair kısımlar de yer alıyor.

Mark Millar ile Dave Gibbons’ın çizgi romanından Matthew Vaughn ile Karl Gardjusek’in senaryolaştırdığı, Matthew Vaughn’ın yönettiği, Ralph Fiennes, Harris Dickinson, Rhys Ifans, Gemma Arterton, Djimoun Hounsou, Daniel Brühl, Tom Hollander, Matthew Goode, Charles Dance, Aaron Taylor-Johnson, Alexandra Maria Lara, Valerie Pachner, Stanley Tucci’nin oynadığı, aksiyon, tansiyon, serüven, dram, trajedi, tarih, mizah dolu The King’s Man: The Beginning bugün gösterime girdi.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL