Magazin

2022’NİN İLK SÜRPRİZ İŞBİRLİĞİ: BALMAIN X BARBIE

Dünyanın en tanınan moda bebeği Barbie ve Fransız lüks moda meskeni Balmain, parlak optimist ikonografi için bir tutkuyu paylaşıyor ve coşkulu …

2022’NİN İLK SÜRPRİZ İŞBİRLİĞİ: BALMAIN X BARBIE

Dünyanın en tanınan moda bebeği Barbie ve Fransız lüks moda meskeni Balmain, parlak optimist ikonografi için bir tutkuyu paylaşıyor ve coşkulu miraslarına giyilebilir bir hürmet duruşunda bir ortaya geliyorlar.

Barbie ve Balmain, her iki ikonik markanın moda ve kültür üzerindeki tesirini kutlayan yeni bir işbirliğini duyurdu. Dinamik ve gibisi görülmemiş bu iştirak, yeni bir global hazır giysi moda ve aksesuar koleksiyonunu piyasaya sürüyor.

60 yılı aşkın bir müddettir moda ve pop kültüründe dünya çapında tanınan bir tesire sahip olan Barbie, 50. yaş gününü 2009’da New York Moda Haftası’nda bir defile ile kutladı. Yeni koleksiyon, Barbie’nin imzası da dâhil olmak üzere pembenin çeşitli tonlarında 50’den fazla modül içeriyor. Koleksiyon, Labirent deseni ve büyük uzunluk altın düğmeler üzere Balmain’in ayırt edici özellikleriyle Barbie imza tarzlarının bir karışımını içeriyor.

Barbie x Balmain hazır giysi ve aksesuar serisi, Rousteing’in son on yılda çok başarılı bir halde oluşturduğu yerleşik estetiği ve zenginliği alıyor; bir Barbie merceğinden filtreliyor. 1990’ların nostaljik bir Barbie logosundan, Barbie pembesine ve ikonik ambalajına kadar oyuncağın imzaları, markanın ayırt edici tarzıyla iç içe geçiriyor.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Balmain (@balmain)’in paylaştığı bir gönderi

Dizayncı, koleksiyonda pudradan fuşyaya, denizci kazakları, saten ve tüvit terzilik, altın düğmeli denim ceketler, karmaşık kokteyl elbiseleri ve gece elbisesi üzere bir dizi sembolik Balmain tarzına kadar çeşitli pembe tonları uyguladı. Ayrıyeten 1970’lerin ambalajlarından çizilen grafiklere sahip çok sayıda kolay T-shirt ve sweatshirt ve ayrıyeten disko parlamalı kot pantolonlar da var. Aksesuarlar, Balmain’in imzası olan çantaların ve o vakitler oyuncakları barındıran şahane pencereli karton kutuların yaratıcı versiyonları…

Balmain’in kreatif yöneticisi Olivier Rousteing, “Kampanya görsellerimizin çok net bir halde ortaya koyduğu üzere, Barbie ve Balmain besbelli bir formda çok kültürlü, kapsayıcı ve her vakit sevinç dolu bir maceraya atılıyor” dedi. “Bu işbirliği için, Balmain’in günümüzün Paris bulvarlarında ve caddelerinde bulunan sahiden çeşitli ve heyecan verici hoşluktan ilham aldığını bir kere daha göstererek, Yeni Fransız Tarzı Balmain’in en son koleksiyonlarını geliştiriyoruz. Bu koleksiyon ayrıyeten rastgele bir keyfi cinsiyet sınırlamasını da reddediyor – bu neredeyse %100 unisex bir koleksiyon.” Rousteing, koleksiyonun birkaç bin kesim ile sonlu olacağını kaydetti.

Omicron ortasında moda sahnesine gelen koleksiyon, eğlenceli, renkli ve nostaljik bir an sunuyor. Rousteing, “Dünyanın anın karanlığından kaçması gerekiyor,” diyor. “Çocuklukta dünya, bir çocuğun gözleriyle daha az karmaşıktı.”

Olivier Rousteing, ayrıyeten unisex koleksiyonla ünlü oyuncak bebeğe dair algıları değiştirmeye çalışıyor. Rousteing büyürken, babası onaylamasa da Barbie’lerle oynamayı severmiş. “Dürüst olmak gerekirse, sahiden müsaade verilmedi zira babam Barbie ile oynamam konusunda biraz endişeliydi” diye itiraf etti. “Birçok küçük çocuk Barbie ile oynamak istiyor ve bazen oynamalarına müsaade verilmiyor. Bazen toplum seni bir kutuya koymak istiyor.”

“Sanırım sekiz ya da dokuz yaşındaydım. Saçlarını kestim, kıyafetlerini kestim, ceketini yine ördüm. Ben de büyükannemle birlikte yeni kıyafetler dikiyordum zira o dikiş dikmekte nitekim çok iyi” dedi.

“Benim için ticari bir projeden çok daha fazlası. Çok duygusal,” dedi Rousteing, New York Times’a, çocukken Barbie bebekleriyle oynarken hissettiği utancı yansıtarak. Bu nedenle, koleksiyonun çoğunluğunun cinsiyetsiz olması amaçlanmış. “Balmain ordumda Barbie’ye sahip olmak, erkek yahut kız kıyafetlerinin olmadığı bir yerde ondan ilham alan bir koleksiyon yapmak benim küçük intikamım. Barbie’nin sevinçli bir hayal dünyasını temsil ettiğini düşünüyorum. Duşta yanlış bir şey yok. Ancak haydi 1950’lerin ya da 1960’ların değil, 2022’nin hayalini gerçekleştirelim.”

Mattel Lideri ve Operasyon Yöneticisi Richard Dickson, “Barbie ve Balmain birlikte oyuncak ve moda sanayilerinin mirasında yeni bir kısım yaratıyor” diyor. “Olivier Rousteing’in yaratıcı idaresi altındaki Balmain, beklenmedik ve keyifli formlarda inovasyona kendini adamış bir moda meskeni olarak; Barbie’ye mahsus ikonografiyi dijital sanat ve fizikî modanın çağdaş bir yinelemesine dönüştürmek için kusursuz bir ortak.”


Teşebbüs ayrıyeten Barbie’nin dijital sanat dünyasına birinci girişini de işaret ediyor. İki marka birlikte, kendine mahsus Barbie ve Ken avatarlarından oluşan, cinsinin tek örneği üç NFT’yi çıkarıyor. Balmain’in dizaynlarından eksiksiz görünümlerle tasarlanan her birine, eşsiz bir dijital ve fizikî sanat koleksiyonu yaratan, eşsiz bir Barbie boyutunda ısmarlama bir dizi Balmain modülü eşlik ediyor.

Barbie x Balmain NFT’leri, yalnızca Mattel Creations aracılığıyla, mintNFT’de düzenlenen çevrimiçi bir müzayede aracılığıyla satışa sunulacak ve alıcılara sanal alemde hareket ederken moda tarihinde eşsiz bir yer garanti edecek.

Balmain x Barbie NFT’leri için teklif verme, Mattel Creations web sitesinde 11 Ocak Salı günü başlıyor. Hazır giysi ve aksesuar koleksiyonu kısa bir mühlet sonra 13 Ocak Perşembe günü Balmain mağazalarında, Balmain’in web sitesinde ve Mattel Creations’ın web sitesinde yayınlanacak.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL