Genel

YÖK Başkanı Özvar: Üniversiteler birbirinin benzeri olma eğilimi sergiliyor

Yükseköğretim Konseyi (YÖK) Lideri Prof. Dr. Erol Özvar, üniversitelerin birbirinin gibisi olma tarafında bir eğilim sergilediğini belirtti …

YÖK Başkanı Özvar: Üniversiteler birbirinin benzeri olma eğilimi sergiliyor

Yükseköğretim Konseyi (YÖK) Lideri Prof. Dr. Erol Özvar, üniversitelerin birbirinin gibisi olma tarafında bir eğilim sergilediğini belirtti.

YÖK Lideri Prof. Dr. Erol Özvar ve ÜNİDAP üyesi 17 üniversitenin rektörlerinin katıldığı toplantıda konuşan DAP Bölge Kalkınma Yönetimi Lideri Osman Demirdöğen, bölge üniversitelerinin hazırladığı toplam 47 projeye 30 milyon 706 bin liralık takviyeleri olduğunu söyledi. Demirdöğen, 47 projenin 32’sinin tarım, 13’ünün eğitim ve kültür, 2’sinin ise güç kesiminde olduğunu bildirdi.

Toplantıya mesken sahipliği yapan Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, ÜNİDAP bünyesindeki 17 üniversitenin mevcut durumu faaliyetleri hakkında bir sunum yaptı. Çomaklı, sunum sonunda bölge üniversiteleri olarak problemleri ve tahlili için tekliflerini lisana getirdi.

Bir konuşma yapan YÖK Lideri Prof. Dr. Erol Özvar, üniversitelerin eğitim ve araştırmanın yanı sıra en kıymetli misyonlarından birinin de topluma hizmet olduğunu belirterek, şunları söyledi:

– Bugün yükseköğretim sistemimizde üniversitelerimizin mevcut durumları değerlendirildiğinde, tümünün birbirinin gibisi olma tarafında bir eğilim sergilediği görülüyor. ‘Falanca üniversitede bu fakülte var, bizim üniversitede olsun. Falanca üniversite şu enstitü var bizde de birebiri olsun’ üslubu beklentiler aslında üniversiteyi farklılaştırmıyor üniversiteleri daha çok birbirine benzetiyor. Bu noktada rekabet ve aktifliğin sağlanabilmesi için her üniversitemiz kendisini öbür üniversitelerden tefrik edici hususiyetleri üzerinde çalışması ve bu mevzu üzerinde odaklanmasını önemsiyor ve destekliyoruz, bunu bilmenizi isterim.

– Üniversitelerimizin, eğitim süreci işlevlerini yerine getirirlerken, araştırma sürecinde ise bölgeyle ilgili alanlarda ihtisaslaşabilmeleri ve bölgelerinin kalkınmasına katkı sunmaları son derece kıymetlidir. Bu yaklaşım, 2014- 2018 devrini kapsayan 10. Kalkınma Planında “Yükseköğretim sistemi, hesap verebilirlik temelinde özerklik, performans odaklılık, ihtisaslaşma ve çeşitlilik prensipleri çerçevesinde kalite odaklı rekabetçi bir yapıya dönüştürülecektir’ aksiyon başlığı olarak açık bir halde belirtilmiştir.

ÖĞRENCİLER KENTİN TURİSTİ OLMAMALI

– İşletmelerin ve lokal toplulukların gereksinimlerine nazaran belirlenen öğrenci projeleri aracılığıyla bölgedeki öğrencilerin üretkenliklerini artırmak. Yani burada okuyan öğrencilerimiz bölgenin yahut kentin turisti olmamak zorundadır. Bu bölgenin bir kesimi haline getirilmek zorundadır. Bu bölgenin üretken bir modülü olmak durumundadır. Bu da lakin öğrenci projeleriyle gerçekleştirilebilecek bir misyondur. Bu da en az öğretim elemanları, üniversite hocaları, araştırıcılar kadar öğrencilere yönelik bu tıp projelerin öne alınması gerektiğini, öğrencilerin daha okurken lisans ve lisansüstü seviyede onları daha fazla kente yönelik nasıl üretken yapabiliriz sorusuna karşılıklar aranması gerektiği kanaatimi sizlerle paylaşmak isterim.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL